Weekend at Washington DC :)

Last weekend, my mom and I went to DC for my beloved cousin, Kania's bday. Since my mom had a day off from her work on Thursday afternoon, we left on Thursday afternoon around 3.30 PM. We were gonna use Bolt Bus but since the next one was 6.30, we didn't wanna wait and left with a chinese bus called Eastern Bus. It was one bumpy ride and you guys just don't wanna know about it!! It was so crazy it felt like the bus was gonna fall.

So, we got there at 8 o'clock and my aunt, Tante Oni, picked us up right after she was done from work. We at Sakana (Japanese Resto), it was the best! Especially the sushi, since I LOVE SUSHI!! LOL. After that, we went to Tante Oni's home and we say Kania, Katiya and Alex. It was great to see them again!

The next day, we planned to go to the Fish Market. My mom was gonna make her famous CRAB for dinner. So, Kania, my mom and I went there and bought like 2 dozen of alive crab. So one the way home we bought ingredients to make the crab, salad and es campur. When we got home, we helped my mom cooking and stuff. Kania at 4'o clock had to leave for a fashion show rehearsal at her school so it just was my mom and me doing the rest of the cooking. When we finally finished, I took a shower and got ready.

That night, Tante Oni's friends from work came to have dinner with us. They were enjoying the crab my made. Of course they were enjoying it! It was the best!! :)

The next day, we woke up very early coz Kania and Alex had swimming lessons. So we all went to take them and we looked around there. From there we went to the Botanical Garden. It was a little like the Manggrove Forest at Bali. It was fun!! Here are some pictures we took. :)

Mama & Katiya
Katiya, Alex, Mama and Kania

Me, Mama, and Kania


Happy Birthday My Beloved, Kania Maniasa ❤

February 22, 2012 :)

Your special day!
Happy Birthday !!!

Love you lots,

Chika :*

My Long-Distance Relationship ❤

November 29, 2011 

I started my LDR with my BF, Indra. Now, it's going to be 3 months being apart from him. I know it's not a big deal to other people, but it's a BIG DEAL to me.

June 11, 2010 - November 29, 2011

Since I met him, we see each other EVERYDAY. He would come to my house at night. When we were still in school, he would pick me up from school (we went to different schools) and we would sit in front of the patio at my house. Months past and we started our Senior Exams (UN), and nothing has changed between us. We always have time to see each other. Even it was after school or in the evening. That time I always came to his house. Until we graduate from high school, we spent our time together from morning through evening. It was sweet though just thinking about it. I've never had a boyfriend like him, so it's kinda of new for me! But, I love him A LOT!!!!! ❤

February 20, 2012

We fought a lot about our relationship. Said bad things that we didn't mean and regret afterwards. The thing I could do at that moment was cry until I fell asleep. In my dreams, I was thinking about my relationship and my purpose. I tried my very best to make everybody happy. From my mom, my siblings, my friends and especially my boyfriend. But I guess everything I did was always wrong. Indra couldn't understand how I felt once he said bad things. I felt so down and upset with him. He was like my dad.

February 21, 2012

Indra apologize for what he said yesterday night in whatsapp. He regreted what he said to me. I accepted his apology not fully trusted him. I tried to put his words what he said to me yesterday aside. I tried to just be normal the way I use to be with him. 

February 22, 2012

I can't sleep so I'm writing at this hour. I've been thinking about LDR with Indra. Is it worth waiting for him or is he just gonna hurt me more. I love him, but he never tries to understand me. All he does is get mad at me. LDR? Is he even ready for a relationship like this? He acts if he is still a little kid. I just don't want to lose him because of all this fighting. I try my best to stay together in this relationship. No matter how hard it is, but I'm willing to try and wait because I love him. #LDR


My Wish List ❤

Wajar nggak semua org punya impian? Iyaa jelas dong! :)
Aku bikin list, namanya Wish List.

My Wish List :

1. Nikah dengan pacarku yg sekarang, I Pt Girindra Diksita :*

2. Kuliah nursing & graphic design.

3. Dapat kerja yg bagus.

4. Tinggal bersama mama & adik" di US.

5. BFFs sampe tua (Dita, Nouvhi, April, Andry, Indra).

6. Banggain mama.

7. Bisa ketemu Selena Gomez, Onew SHINee, and Taylor Lautner.

8. Langsing!

9. Pulang ke Bali.

10. Beli camera SLR.

Itu Wish Listku. Harap suatu saat nanti, aku bisa lakuin semua yg ada di Wish Listku! :)

Makna SAHABAT :)

Semua orang di dunia ini, pasti nyari yg namanya "SAHABAT" atau aku bilang "BFFs" or "Best Friends Forever."

Bagi aku yah, BFFs adalah orang yg paling bisa diandelin dlm hidup kita. Saat suka maupun duka, BFFs selalu ada disamping kita. Mau satu group atau cuma seorang aja, kita bisa manggil BFFs. Tapi nggak semua org kita bisa panggil BFFs atau SAHABAT.

Apa sih makna SAHABAT bagimu?

Bagi aku, SAHABAT atau BFFs adalah org yg mau terima kamu apa adanya, mau bergaul walaupun banyak perbedaan, selalu mendampingi dan bertuker cerita. Pokoknya, SAHABAT bisa laah diandelkan saat kita butuh. SAHABAT sama kayak keluarga bagiku. SAHABATku adalah keluargaku, keluargaku adalah SAHABATku, dan pacarku adalah SAHABATku. Jadi siapa ajjah sih bisa jadi SAHABAT, tapi kita juga harus bener" pinter milih siapa SAHABAT SEJATI kita.

Belum tentu temenan bisa jadi SAHABAT, belum tentu kita udah SAHABATan bisa jadi SAHABAT SEJATI. Itu ada proses dlm bersosialisasi apalagi bagi kaum remaja.

Ada sii A bilang ke B "Oya, kita kan SAHABATan." Padahal sii A dibelakangnya B ngomongin yg jelek". Fitnah yg macem". Kan berarti A bukan SAHABAT SEJATI cuma SAHABAT"an.

Kita sebagai SAHABAT seharusnya bisa menjaga perasaan satu sama lain, bukan menjelekan. Kita juga harus bisa membedakan org yg mau SAHABATan ama kita karena material atau karena diri kita sendiri. Biasanya ada org yg bilang mereka SAHABATan tapi cuma mau manfaatin karena kaya atau keren. Padahal SAHABAT SEJATI itu sendiri maknanya bukan kayak gtu.

Jadi hati" ajjah kl bertemen, berSAHABAT, dsb. :)


Happy Valentine's Day ❤

Today is February 14, 2012. 
Valentine's Day. 

The day we celebrate "LOVE" with people that are special to us. It could be best friends, parents, siblings, teachers, and even our girlfriend/boyfriend. 

How do you celebrate Valentine's Day with your love one?

I just wanna say Happy Valentine's Day to everybody! Don't just love your loved ones only on Valentine's Day but you should love them EVERYDAY! ❤


Friendship Astrology :)

I searched the web for our friendship astro about my BFFs and me and this is what came out!

Chika & Dita (Cancer & Pisces)

  • English

This is a friendship that affords great joy and happiness to you both. You love Pisces's movie collection, while they adore your cooking. You admire the Fish's humanitarian principles, while they admire your financial sense. You delight in Pisces's imagination, while they relish your sense of humor. This mutual appreciation society is only bolstered by your many common interests, including swimming, dream interpretation and poetry. Are there any sore spots between you? Well, yes. Pisces's flakiness can hurt your feelings, especially when your pal forgets an appointment, anniversary, or birthday. On the other hand, the Fish sometimes feels that your mothering borders on smothering. If you can manage to forgive each other's weaknesses, you'll form a strong bond that will last for a lifetime.

  • Indonesian

Ini adalah persahabatan yang memberi sukacita dan kebahagiaan bagi Anda berdua. Anda mencintai koleksi film Pisces, sementara mereka memujamemasak Anda. Anda mengagumi prinsip-prinsip kemanusiaan Ikan, sementaramereka kagumi akal keuangan Anda. Anda menikmati imajinasi Pisces, sementara mereka menikmati rasa humor. Masyarakat yang saling menghargaihanya didukung oleh banyak kepentingan Anda umum, termasuk interpretasirenang, mimpi dan puisi. Apakah ada titik-titik antara Anda sakit? Well, yaKepipihan Pisces dapat menyakiti perasaan Anda, terutama bila teman anda lupajanji, ulang tahun, atau ulang tahun. Di sisi lain, Ikan kadang-kadang merasa bahwa Anda ibu berbatasan dibekap. Jika Anda dapat mengatur untukmengampuni kelemahan masing-masing, Anda akan membentuk ikatan yang kuat yang akan berlangsung selama seumur hidup.

Chika & Nouvhi (Cancer & Scorpio)

  • English

Scorpio makes a fulfilling and enjoyable friend for you, Cancer. As Water signs, the two of you are very deep people and like to get beneath the surface of everything from art to politics to philosophy. You'll never engage in casual chitchat with Scorpio. You love this sign's possessiveness, because it makes you feel wanted and needed. Similarly, Scorpio appreciates your nurturing since they often deprive themselves of the things they need most, like good food, comfortable furniture and handy appliances. Sure, this friend is capable of making stinging comments that make you draw back into your shell. On the other hand, your gestures of affection can make reserved Scorpio squirm with embarrassment. For the most part, though, the two of you ignore each other's weak points in the interests of preserving your friendship. Your many common interests may include scuba diving, watching films and trading detective novels.
  • Indonesian

Scorpio menjadi teman yang memuaskan dan menyenangkan bagi Anda, Cancer. Sebagai tanda-tanda Air, Anda berdua adalah orang-orang sangat dalam dan ingin mendapatkan di bawah permukaan mulai dari seni hingga politikfilsafat. Anda tidak akan pernah terlibat dalam obrolan santai dengan Scorpio. Anda mencintai posesif tanda ini, karena itu membuat Anda merasa diinginkandan dibutuhkan. Demikian pula, Scorpio menghargai pengasuhan Anda karenamereka sering menghilangkan diri dari hal-hal yang paling mereka butuhkan, seperti makanan yang baik, nyaman furnitur dan peralatan berguna. Tentu, teman ini mampu membuat komentar menyengat yang membuat Anda menarik kembali ke shell anda. Di sisi lain, gerakan kasih sayang Anda dapat membuat reservedScorpio menggeliat karena malu. Untuk sebagian besar, meskipun, Anda berduamengabaikan titik lemah masing-masing untuk kepentingan melestarikanpersahabatan Anda. Banyak kepentingan umum Anda mungkin termasuk scuba diving, menonton film dan novel detektif perdagangan.

Chika & Intan (Cancer & Sagittarius)
  • English

You want a friend who will stick by you through good times and bad, while Sagittarius can't stay in one place for two minutes at a time. You love familiar environments, while the Archer prefers venturing into unknown territory. You're careful with money, whereas Sag lets it slip through their fingers. Is there any hope for this friendship? Yes, if you treat each other's differences as strengths. For instance, your pal's zest for life can get you to try activities that you'd never otherwise experience. In the same vein, your tender nurturing can help the Archer develop their soft side. Yes, this friend can drive you crazy with their perpetual tardiness, while your moodiness can dampen Sagittarius's sunny disposition. Still, you can learn a great deal from one another, especially engaging in activities like horseback riding, chess and dancing.
  • Indonesian
Anda ingin seorang teman yang akan menempel oleh Anda melalui masa-masabaik dan buruk, sedangkan Sagitarius tidak bisa tinggal di satu tempat selama dua menit pada suatu waktu. Anda mencintai lingkungan akrab, sedangkan Archer lebih suka bertualang ke wilayah yang tidak dikenal. Kau hati-hati dengan uang, sedangkan Sag memungkinkan itu tergelincir melalui jari-jari mereka. Apakah ada harapan bagi persahabatan ini? Ya, jika Anda memperlakukanperbedaan masing-masing sebagai kekuatan. Misalnya, semangat teman anda untuk bisa mendapatkan kehidupan Anda untuk mencoba kegiatan yang Andatidak pernah mengalami sebaliknya. Dalam nada yang sama, memelihara lembut Anda dapat membantu Archer mengembangkan sisi lembut mereka. Ya, teman ini dapat membuat Anda gila dengan keterlambatan abadi mereka, sementarakemurungan Anda dapat meredam disposisi cerah Sagitarius ini. Namun, Anda dapat belajar banyak dari satu sama lain, khususnya terlibat dalam kegiatan seperti menunggang kuda, catur kuda dan menari.

Chika & Rosa (Cancer & Aries)
  • English
Teaming up with an Aries can be something of a challenge for you, Cancer. Aries acts first and thinks afterward, while you carefully contemplate plans before putting them into action. At times, the Ram's rash behavior will cause you to break out into a cold sweat. Similarly, their blunt remarks can really hurt your feelings. Don't think that you're the only one who has problems with this friendship, though. Aries feels reined in by your cautious behavior. If you really work at it, though, you can draw strength from each other's differences. Let Aries encourage you to assert your ideas more, as your leadership abilities are as strong as theirs. In exchange, you can help the Ram budget their money so they can work less and play more. The two of you may enjoy long-distance running, collecting military memorabilia and tinkering with cars.
  • Indonesian
Bekerja sama dengan Aries dapat sesuatu dari sebuah tantangan untuk Anda, Cancer. Aries bertindak dan berpikir pertama setelah itu, sementara Anda hati-hati merenungkan rencana sebelum menempatkan mereka ke dalam tindakan. Terkadang, perilaku ruam Ram akan menyebabkan Anda untuk keluar menjadi keringat dingin. Demikian pula, komentar tumpul mereka benar-benar dapatmenyakiti perasaan Anda. Jangan berpikir bahwa Anda satu-satunya yangmemiliki masalah dengan persahabatan ini, meskipun. Aries merasa dikekang oleh perilaku hati Anda. Jika Anda benar-benar bekerja dalam hal itu, meskipun, Anda dapat menarik kekuatan dari perbedaan masing-masing. Mari Ariesmendorong Anda untuk menyatakan ide-ide Anda lebih, seperti kemampuan kepemimpinan Anda adalah sebagai kuat sebagai milik mereka. Sebagai gantinya, Anda dapat membantu anggaran Ram uang mereka sehingga mereka dapat bekerja lebih sedikit dan bermain lebih. Anda berdua dapat menikmati lari jarak jauh, mengumpulkan memorabilia militer dan mengutak-atik mobil.

Chika & Andry (Cancer & Virgo)

  • English
Virgo is among your favorite friends. You can depend on this pal to get you exactly the birthday gift you want, right down to the desired color and correct size. Furthermore, this is usually the person you call when you need advice on anything from finding a new hairstyle to starting an exercise regimen. Somehow, this pal knows how to render honest opinions without hurting your feelings. Happily, the Virgin appreciates you just as much as you adore them. This sign has a hard time treating themselves well, feeling they don't deserve creature comforts. That's why they smile so brightly when you bring over a carrot cake, cashmere sweater, or spa gift certificate. Yes, Virgo finds you a wee bit too protective, while you think the Virgin is a little neurotic. For the most part, however, you really enjoy each other's company, especially when bike riding, gardening, or doing needlework together.
  • Indonesian
Virgo adalah antara teman-teman favorit Anda. Anda dapat bergantung padasobat ini untuk Anda persis hadiah ulang tahun yang Anda inginkan, sampai kewarna yang diinginkan dan ukuran yang benar. Selanjutnya, ini biasanya orang yang Anda panggil ketika Anda membutuhkan saran pada apa pun dari menemukan gaya rambut baru untuk memulai latihanEntah bagaimana, temanini tahu bagaimana membuat opini jujur ​​tanpa menyakiti perasaan Anda.Untungnya, Perawan menghargai Anda hanya sebanyak yang Anda memuja mereka. Tanda ini memiliki waktu sulit merawat diri dengan baik, merasa mereka tidak pantas kenyamanan makhlukItu sebabnya mereka tersenyum begitu cerah saat Anda membawa lebih dari kue wortel, sweater kasmir, atau sertifikat spahadiah. Ya, Virgo menemukan Anda sedikit wee terlalu protektif, sementara Anda berpikir Virgin ini sedikit neurotik. Untuk sebagian besar, namun Anda benar-benar menikmati setiap perusahaan lain, terutama ketika bersepeda, berkebun, atau melakukan menjahit bersama.

Cancer and Capricorn

  • English

Cancer and Capricorn are zodiac opposites - meaning they oppose each other visually on the zodiac wheel and are situated exactly 6 months apart in the cycle of the year. However, with the possible exception of Aries-Libra, Cancer-Capricorn is the opposite sign pair that I find most promising. In the best of circumstances they can contribute precisely what the partner lacks, and more. Both signs are naturally cautious and strategic, yet for different reasons. Both are concerned with material security and building a safe home-base, and both are ambitious and energetic. Nevertheless, Cancer is perhaps the most emotional sign of the zodiac, while Capricorn is detached and somewhat austere. This is where their differences begin, but also where a truly beautiful companionship may come to blossom.
Cancer and Capricorn share a wry, tongue-in-cheek kind of humour that will rescue many quarrels from turning to bitterness. They have a great feel for where the partner stand, what they are "made up of". One classic image of Cancer-Capricorn is the male/female gender role with Capricorn being the provider and go-getter and Cancer the devoted caretaker of the home. This is of course way too simple, yet the complementing nature of these signs can be an elaborate balancing of needs and abilities. Cancer needs the strength and stable character of Capricorn, and Capricorn in turn the inner conviction and healing care of Cancer. Many times a very promising astrological match.

  • Indonesian

Cancer dan Capricorn adalah zodiak berlawanan - yang berarti mereka menentang satu sama lain secara visual pada roda zodiak dan terletak persis bulan terpisah dalam siklus tahun. Namun, dengan kemungkinan pengecualian Aries-Libra, Cancer-Capricorn adalah pasangan berlawanan tanda yang saya anggap paling menjanjikan. Dalam situasi yang terbaik mereka dapat berkontribusi secara tepat apa yang pasangan kekurangandan banyak lagi. Kedua tanda-tanda secara alami hati-hati dan strategis, namun untuk alasan yang berbeda. Keduanya peduli dengan keamanan material dan membangunrumah aman-basa, dan keduanya ambisius dan energik. Namun demikian, Kanker mungkin adalah tanda yang paling emosional dari zodiak, sedangkan Capricorn dilepas dan agak keras. Di sinilah perbedaan mereka memulai, tetapi juga di mana sebuah persahabatan yang indah benar-benar mungkin akan berkembang.
Cancer dan Capricorn berbagikecut lidah-di-pipi jenis humor yang akan menyelamatkan banyak dari pertengkaran beralih ke kepahitan. Mereka memiliki perasaan yang besar untuk berdiri di mana pasangan, apa yang mereka "terdiri dari". Satu gambar klasik Cancer-Capricorn adalah pria / wanita peran genderdengan Capricorn menjadi penyedia dan go-getter dan Cancer pengurusdikhususkan rumah. Ini adalah cara saja terlalu sederhana, namun sifatmelengkapi tanda-tanda ini bisa menjadi keseimbangan yang rumit kebutuhandan kemampuan. Cancer membutuhkan kekuatan dan karakter stabil Capricorn,dan Capricorn pada gilirannya keyakinan batin dan perawatan penyembuhan Cancer. Banyak kali pertandingan astrologi sangat menjanjikan.


Tentang Agama Hindu Dharma

Agama Hindu Dharma atau Agama Tirtha ("agama Air Suci") adalah sejenis agama Hindu yang umumnya diamalkan oleh kebanyakan orang Bali di Indonesia. Agama Hindu di Bali merupakan sinkretisme unsur-unsur Hindu aliran Siwa, Waisnawa, dan Brahma dengan kepercayaan lokal (local genius) orang Bali.


Peninggalan terkuno yang dikenal di Indonesia berkaitan dengan agama Hindu adalah arca Ganesha dan Siwa yang ditemukan di pulau Panaitandan diperkirakan dari abad pertama setelah Masehi. Selain itu, ada juga tujuh buah yupa yang ditemukan di KutaiKalimantan Timur, dan diperkirakan dari sekitar tahun 400 Masehi. Di Bali, peninggalan terkuno yang dikenal adalah arca Siwa yang ditemukan di BeduluGianyar, dan diperkirakan dari abad ke-8 yang coraknya mirip dengan arca Siwa yang ditemukan pada abad ke-8 di dataran tinggi DiengJawa Tengah.

Catur Warna

Di Bali berlaku sistem Catur Varna (Warna), yang mana kata Catur Warna berasal dari bahasa Sanskerta yang terdiri dari kata Catur berarti empat dan kata warna yang berasal dari urat kata Wr (baca: wri) artinya memilih. Catur Warna berarti empat pilihan hidup atau empat pembagian dalam kehidupan berdasarkan atas bakat (guna) dan ketrampilan (karma) seseorang, serta kualitas kerja yang dimiliki sebagai akibat pendidikan, pengembangan bakat yang tumbuh dari dalam dirinya dan ditopang oleh ketangguhan mentalnya dalam menghadapi suatu pekerjaan. Empat golongan yang kemudian terkenal dengan istilah Catur Warna itu ialah: BrahmanaKsatriaWaisya, dan Sudra.

Warna Brahmana: Disimbulkan dengan warna putih, adalah golongan fungsional di dalam masyarakat yang setiap orangnya menitikberatkan pengabdian dalam swadharmanya di bidang kerohanian keagamaan.
Warna Ksatrya: Disimbulkan dengan warna merah adalah golongan fungsional di dalam masyarakat yang setiap orangnya menitikberatkan pengabdian dalam swadharmanya di bidang kepemimpinan, keperwiraan dan pertahanan keamanan negara.
Warna Waisya: Disimbulkan dengan warna kuning adalah golongan fungsional di dalam masyarakat yang setiap orangnya menitikberatkan pengabdiannya di bidang kesejahteraan masyarakat (perekonomian, perindustrian, dan lain- lain).
Warna Sudra: Disimbulkan dengan warna hitam adalah golongan fungsional di dalam masyarakat yang setiap orangnya menitikberatkan pengabdiannya di bidang ketenagakerjaan.
Dalam perjalanan kehidupan di masyarakat dari masa ke masa pelaksanaan sistem Catur Warna cenderung membaur mengarah kepada sistem yang tertutup yang disebut Catur Wangsa atau Turunan darah. Padahal Catur Warna menunjukkan pengertian golongan fungsional, sedangkan Catur Wangsa menunjukkan Turunan darah.

Hari Raya Agama

Hari raya keagamaan bagi pemeluk agama Hindu Dharma, umumnya di hitung berdasarkan wewaran dan pawukon. Kombinasi antara Panca Wara, Sapta Wara dan Wuku. Namun adapula Hari raya yang menggunakan penanggalan Saka.

Hari Raya Berdasarkan Wewaran
Upacara Agama Hindu Dharma di Pura Goa Lawah, Kabupaten KlungkungBali.

  • Galungan — Jatuh pada: Buda, Kliwon, Dungulan
  • Kuningan — Jatuh pada: Saniscara, Kliwon, Kuningan
  • Saraswati — Jatuh pada: Saniscara, Umanis, Watugunung. Hari Ilmu Pengetahuan, pemujaan pada Sang Hyang Aji Saraswati.
  • Banyupinaruh — Jatuh pada: Redite, Pahing, Shinta
  • Pagerwesi

Hari Raya Berdasarkan Kalender Saka

  • Siwaratri
  • Nyepi

Upacara Keagamaan

Upacara keagamaan yang dilakukan dalam Agama Hindu Dharma, berkolaborasi dengan budaya lokal. Ini menjadi kekayaan dan keunikan yang hanya ditemukan di Bali.

Manusa Yadnya

  • Otonan / Wetonan, adalah upacara yang dilakukan pada hari lahir, seperti perayaan hari ulang tahun, dilakukan 210 hari.
  • Upacara Potong Gigi, adalah upacara keagamaan yang wajib dilaksanakan bagi pemeluknya. Upacara ini dilakukan pada pemeluk yang telah beranjak remaja atau dewasa. Bagi wanita yang telah mengalami menstruasi, dan bagi pria yang telah memasuki akil balik.

Pitra Yadnya

  • Upacara Ngaben, adalah prosesi upacara pembakaran jenazah, Sebagaimana dalam konsep Hindu mengenai pembakaran jenazah, upacara ini sebagai upaya untuk mempercepat pengembalian unsur-unsur/zat pembentuk dari raga/wadag/badan kasar manusia.Ada empat lontar utama yang memberi petunjuk tentang adanya upacara Pitra yadnya, yaitu Yama Purwa Tatwa (mengenai sesajen yang digunakan), Yama Purana Tatwa (mengenai filsafat pembebasan atau pencarian atma dan hari baik-buruk melaksanakan upacara), Yama Purwana Tatwa (mengenai susunan acara dan bentuk rerajahan kajang), dan Yama Tatwa (mengenai bentuk-bentuk bangunan atau sarana upacara).



Hi there. I have so many IDOLS that keeps my life balance. I love Korean stars, Taiwanese stars, and especially American stars. From singers, tv show stars, and movie stars. They're special in my life in there own way. Someday, I hope I get to meet them too! That would be exciting!

Let's start then. Let's start from American stars. These are my IDOLS that made my TOP 6 list. OMG!


Selena is number one on my list. I love her! She's loves her fans, she's a great person and she's so beautiful. And we also have the same birthday! :) I love it when she sings and acts. Whatever song or movie is new, I just have to have it!


Taylor is my number two. TDL . I like him for him, not just for who he plays in the movies. He's really gorgeous. I wish I can meet him one day. Even seeing HIS hand will make me happy! LOL (I can dream, right?)


Ashley ROCKS!!!!!! She's so beautiful. I just love watching her on the Twilight movies. She get even beautiful every movie. Keep it up, Ashley!


She is so beautiful. I love ALL her songs! :) 
She is so talented too. And she's been a great idol to me.


Kristen is a good person and a great actress. She's beautiful inside and out. I love her when she plays Bella in the Twilight movies.


She's also one of my fave stars. She's a great actress and singer. Hope I can here more of her singing though. :)

Taiwanese star


I first knew about her was in the tv show, Devil Besides You. She's so cute. She has a baby face. She is actress and singer. And wow! Her voice is amazing. Even though I have no idea what's she saying, but her songs have a good beat.


He plays in tv show Devil Besides You and Why Why Love. He's cute. And he looks great with RAINIE YANG. LOL :)

Korean stars


He was in a former band named SS501. Now he's going solo. He has played in a Japanese tv series Summer and Love with SS501 member, Kim Kyu Jong. He's so cute! :) LOVE HYS :*


He use to play in korean drama, Boys Before Flowers (BBF) or Boys Over Flowers. He's pretty cute with straight hair.


She's one of the members in KARA. She;s really beautiful and has a baby face but when you see alot of korean stars, they all have baby faces.


He also plays in BBF with LEE MIN HO. He;s sooooo cute and beautiful!!!!! Just a fan :)

Okay then. That's it! Those are my IDOLS! And I love each and every one of them. See yaa next time!! Love yaa! :*